Апеляції стосовно рішень ОСП БГ щодо сертифікації персоналу, а також рішень та висновків, пов’язаних з діяльністю атестаційних центрів системи сертифікації ОСП БГ, розглядаються Комітетом схем (далі – КС). Апеляції від заявника, кандидата чи сертифікованої особи стосовно рішень чи висновків ОСП БГ щодо статусу сертифікації в письмовому вигляді надсилаються в ОСП БГ. До розгляду не приймаються анонімні апеляції, тобто апеляції, в яких не зазначено прізвище, ім’я, по-батькові заявника, його адреса.
У випадку надходження апеляції відповідальний за діловодство в ОСП БГ реєструє її як вхідний документ у встановленому порядку і передає керівнику ОСП БГ.
Всі апеляції реєструються в «Журналі реєстрації апеляцій» ОСП-14Ж.
Керівник залучає фахівців ОСП БГ до збору інформації та підготовки матеріалів, які стосуються відповідної апеляції (екзаменаційні протоколи, заявочні документи, матеріали особової справи кандидата чи сертифікованої особи, матеріали інспекційного контролю тощо) і створює апеляційну комісію зі складу членів КС.
При формуванні апеляційної комісії для розгляду апеляції дотримуються наступних вимог:
- комісія повинна складатися не менше, ніж із 3-х фахівців;
- фахівці, що входять до складу комісії, повинні бути компетентними в питаннях, щодо яких
подана апеляція (мати відповідний рівень кваліфікації); - фахівці, що входять до складу комісії, не повинні мати особистої зацікавленості в результатах
розгляду апеляції (не брали участі у спеціальній підготовці чи атестації особи, з приводу сертифікації якої надійшла апеляція, не приймали рішення щодо статусу сертифікації, не мають родинних чи інших стосунків із даною особою, що може якимось чином вплинути на об’єктивність розгляду апеляції, а також не працюють з даною особою на одному
підприємстві).
Керівник ОСП БГ сповіщає членів апеляційної комісії про термін засідання й організовує його
проведення. Термін розгляду апеляції комісією – 30 днів, якщо не потрібна додаткова перевірка
матеріалів апеляції.
За результатами розгляду апеляції приймається рішення щодо обґрунтованості і об’єктивності
рішення ОСП БГ, про що складається відповідний протокол. Протокол складається у двох примірниках, один із яких передається керівнику ОСП БГ, а другий – особі, що подала апеляцію, у 10-денний термін.
Якщо в результаті розгляду апеляції виявлені порушення процедури сертифікації (порушення
умов конфіденційності, неупередженості, об’єктивності оцінювання та прийняття рішення щодо
сертифікації), керівник ОСП БГ забезпечує організацію і проведення заходів щодо усунення виявлених порушень і прийняття об’єктивного рішення щодо сертифікації особи, якої стосувалась апеляція.
Порядок розгляду скарг на діяльність ОСП БГ
Скарги на діяльність ОСП БГ в письмовому вигляді надсилаються в ОСП БГ. До розгляду не приймаються анонімні скарги, тобто скарги, в яких не зазначено прізвище, ім’я, по-батькові заявника, його адреса.
Всі скарги на діяльність ОСП БГ реєструються у журналі вхідної кореспонденції.
Після отримання скарги, ОСП БГ письмово повідомляє подавача про початок процедури розгляду поданої скарги у випадку коли предмет скарги належить до виключної компетенції та відповідальності ОСП БГ, або про відмову у розгляді поданої скарги у випадку коли предмет скарги не належить до виключної компетенції та відповідальності ОСП БГ.
Інформація викладена у скарзі має обов’язково перевірятися ОСП БГ.
Якщо в результаті розгляду скарги було отримано підтвердження порушення процедур сертифікації (порушення умов конфіденційності, неупередженості тощо), керівник ОСП БГ забезпечує організацію і проведення заходів щодо усунення виявлених порушень.
ОСП БГ офіційно інформує подавача про результати розгляду його скарги.
Інформування про результати розгляду скарги супроводжується беззаперечним дотриманням умов конфіденційності.